Informace k postupu modernizace

V průběhu měsíce října a listopadu 2014 proběhlo výběrové řízení na dodavatele stavebních prací, výměny výtahů, elektrorozvodů a výměny kanalizace. Dodavatelé jednotlivých částí byli vybíráni separátně, výběr probíhal vždy oslovením 5 firem působícím v daném oboru. Kritériem výběru byla ve všech případech nejnižší cena.

Pro dodavatele stavebních prací byly osloveny následující firmy: Orista, OSF 2000, Stavitelství Kladno, Termocon a Uniwel Stavby. Všechny firmy byly držiteli požadované certifikace pro navržený zateplovací systém a z webu byl zjištěn značný počet obdobných referenčních zakázek. Nabídku podalo všech pět firem. Vybrána byla nabídka s nejnižší cenou 6 000 819 Kč, kterou podala společnost Termocon.

Pro dodavatele výtahů byly osloveny firmy Evyt, Pražské výtahy, Schindler, Výtahy Praha a Zeus výtahová technika. Všechny firmy byly držiteli požadovaných certifikátů a z webových stránek byl zjištěn značný počet podobných referenčních zakázek. Nabídku podaly 4 firmy, vybrána byla nabídka s nejnižší cenou 1 998 700 Kč, kterou podala firma Zeus výtahová technika.

Pro dodavatele elektrorozvodných prací byly osloveny firmy AAA – záchranná technická služba, Pražský technický servis, PREměření, Revel plus, JT Star. Nabídku podala jediná firma REVEL plus, která nabídla cenu 1 292 458,09 Kč.

Pro dodavatele výměny kanalizačních svodů byly osloveny firmy AAA – záchranná technická služba, Inmes, Nykodým Antonín, Pražský technický servis, Sebak. Žádná nabídka nebyla podána. Následně výbor SVJ začal jednat s dodavatelem hlavních stavebních prací – spol. Termocom, která nabídla realizovat i tyto stavební práce za cenu 450 tis. Kč, což bylo pod hranicí rozpočtu stavebních prací zpracovaného projektantem, proto byla výměna kanalizačních svodů začleněna do smlouvy o dodávce stavebních prací – zateplení domu.

Se všemi výše uvedenými dodavateli byla uzavřena v lednu 2015 smlouva s vyvazující podmínkou, pokud SVJ nezíská úvěr od Státního fondu rozvoje bydlení. V lednu byla taktéž uzavřena příkazní smlouva na zajištění technického dozoru investora (limit 70tis. Kč), do zahájení prací bude třeba uzavřít smlouvu o zajištění výkonu činnosti koordinátora BOZP na stavbě (cca 50tis. Kč).

 Ve výběrových řízeních se ukázal problematický požadavek Státního fondu životního prostředí na certifikaci dle standardů ISO 9001 od všech dodavatelů. Z tohoto důvodu byla obdržena jen jedna nabídka na dodavatele elektroprací a žádná nabídka od instalatérské firmy.

 Celkové plánované náklady na modernizaci domu by tedy měly činit cca 10 mil. Kč, což je v mezích usnesení shromáždění ze září 2014. Na částku cca 9 mil. Kč by měl být čerpán úvěr od SFRB.

Dne 16. ledna 2015 bylo vydáno stavební povolení (zatím nepravomocné), v současné chvíli se čeká na převzetí zásilek všemi účastníky řízení, a zda někdo z účastníků řízení nepodá odvolání. V okamžiku nabytí právní moci stavebního povolení bude finalizována žádost o úvěr s předpokladem podepsání úvěrové smlouvy začátkem března 2015. Následně budou moci být zahájeny vlastní stavební práce, přičemž se v prvé řadě plánuje výměna kanalizace, dále elektrorozvodů a zahájení prací na plášti budovy a v průběhu letních prázdnin výměna výtahů. Ukončení prací je dle dosavadního harmonogramu plánováno na srpen/září 2015.